«агальна характеристика ≥нформац≥йного простору област≥

1.1 ƒрукован≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ

—таном на 17.12.2001 р. управл≥нн¤м у справах преси та ≥нформац≥њ облдержадм≥н≥страц≥њ видано 897 св≥доцтво про державну реЇстрац≥ю друкованих «ћ≤, анульовано 287 св≥доцтв, таким чином зареЇстровано 610 друкованих «ћ≤ з м≥сцевою сферою розповсюдженн¤. « них:

газет Ц 515;

журнал≥в Ц 64;

зб≥рник≥в Ц 6;

альманах≥в Ц 5;

каталог≥в Ц 1;

бюлетен≥в Ц 17;

атлас≥в Ц 1;

дов≥дник≥в Ц 1.

 ≥льк≥сть зареЇстрованих видань за мовами:

украњнською Ц 90;

рос≥йською Ц 111;

украњнською та рос≥йською Ц 409.

 ≥льк≥сть видань засновниками (сп≥взасновниками) ¤ких Ї:

держадм≥н≥страц≥њ Ц 3;

м≥сцев≥ ради та њх виконкоми Ц 21;

держадм≥н≥страц≥њ сп≥льно з м≥сцевими радами Ц 15;

м≥сцев≥ ради сп≥льно з ≥ншими сп≥взасновниками Ц 3;

управл≥нн¤, в≥дд≥ли Ц 9;

навчальн≥ заклади Ц 31;

пол≥тичн≥ парт≥њ Ц 19;

профсп≥лки Ц 14;

громадськ≥ орган≥зац≥њ Ц18;

рел≥г≥йн≥ орган≥зац≥њ Ц 16;

≥нш≥ Ц 451.

¬иходить 293 видань. « них за мовами:

- украњнською Ц 47;

- рос≥йською Ц 33;

- рос≥йською та украњнською Ц 213.

—умарний разовий тираж видань област≥, ¤к≥ виход¤ть прот¤гом поточного року, становить 2210 тис. прим≥рник≥в, у т.ч. державних ≥ комунальних Ц 206,0 тис. прим≥рник≥в, а з них районних Ц 38,7 тис. прим≥рник≥в.

–≥зними пол≥тичними парт≥¤ми зареЇстровано 19 парт≥йних видань:  ѕ” Ц 8 газет,  ”Ќ Ц 1, —ѕ” Ц 5, Ќƒѕ Ц 1, ƒѕ” Ц 1, Ќ–” Ц 2, ¬ќ У√ромадаФ Ц 1.

¬несено до ƒержавного реЇстру 108 субТЇкт≥в видавничоњ справи, ¤к≥ зд≥йснюють:

видавничу д≥¤льн≥сть Ц 31;

виготовленн¤ видавничоњ продукц≥њ Ц 78;

розповсюдженн¤ видавничоњ продукц≥њ Ц 27.

¬плив друкованих «ћ≤ на соц≥ально-пол≥тичну св≥дом≥сть населенн¤ област≥ повТ¤заний з тиражами та пер≥одичн≥стю виходу громадсько-пол≥тичних видань. ƒо найб≥льш впливових громадсько-пол≥тичних газет належать:

Уƒнепр вечернийФ Ц 159 тис. прим. на тиждень

УЌаше м≥стоФ Ц 115,4 тис. прим. на тиждень

У„ервоний г≥рникФ Ц 67,3 тис. прим. на тиждень

У«ор¤Ф Ц 48 тис. прим. на тиждень

У—обытиеФ Ц 63 тис. прим. на тиждень

УЋицаФ Ц 43 тис. прим. на тиждень

УћечтаФ Ц 30 тис. прим. на тиждень

Уѕопул¤рные ведомостиФ Ц 20 тис. прим. на тиждень

У—≥льськ≥ новиниФ Ц 17 тис. прим. на тиждень

У¬≥домост≥ ƒн≥продзержинськоњ м≥ськоњ радиФ Ц 10 тис. прим. на тиждень.

1.2. ≈лектронн≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ

–ад≥останц≥њ FM д≥апазону

” ƒн≥пропетровську в FM-д≥апазон≥ ведуть мовленн¤ 14 рад≥останц≥й, з них 6-рег≥ональн≥: ФЎансонФ, УјльфаФ, У лас≥кФ, Ућ≥ омпФ, Ујвто-рад≥оФ, Фћ≥ксФ, 8 рад≥останц≥й ретранслюютьс¤ (5 рос≥йських та 3-кињвських).

” жовтн≥ 2001 року вс≥ ц≥ рад≥останц≥њ продовжують свою роботу, проте у звТ¤зку з перегл¤дом та наданн¤м нових л≥ценз≥й на право мовленн¤ Ќац≥ональною радою ”крањни по телебаченню та рад≥омовленню, можливе зсуненн¤ де¤ких рад≥останц≥й з еф≥ру та по¤ва нових. Ќа даний час в≥дмовлено в отриманн≥ л≥ценз≥њ рад≥о УјльфаФ, сп≥взасновником ¤кого було обласне управл≥нн¤ ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни.

–ад≥останц≥њ працюють ц≥лодобово ≥ мають музично-розважальну спр¤мован≥сть. Ѕ≥льшу частину еф≥ру (95%.) лунають англомовн≥ та рос≥йськомовн≥ п≥сн≥, 5% еф≥рного часу д≥л¤ть м≥ж собою п≥сн≥, що виконуютьс¤ украњнською, ≥тал≥йською, французькою, н≥мецькою та ≥ншими мовами.

ѕ≥д час ≥нтерактивного звТ¤зку журнал≥сти використовують виключно рос≥йську мову.

—п≥льною рисою дл¤ вс≥х рег≥ональних рад≥останц≥й Ї м≥зерна к≥льк≥сть тематичних програм власного виробництва, ¤к≥ здеб≥льшого представлен≥ випусками новин, прогнозами погоди, гороскопами, спортивними огл¤дами, ≥сторичними дов≥дками, в≥кторинами.  ожна з цих програм (окр≥м в≥кторин) триваЇ не б≥льше 5 хвилин ≥ повторюютьс¤ к≥лька раз≥в на день. ¬ новинах здеб≥льшого використовують пов≥домленн¤ пров≥дних ≥нформац≥йних агентств. ¬ласних зусиль служби новин вистачаЇ лише на одне-два коротеньк≥ пов≥домленн¤ про м≥сцев≥ под≥њ. “ака ж ситуац≥¤ ≥ з ≥сторичними дов≥дками.

–екламн≥ ролики на рад≥останц≥¤х виготовл¤ютьс¤ власними зусилл¤ми.

«вертаЇ на себе увагу катастроф≥чна одноман≥тн≥сть еф≥ру рад≥останц≥й. ¬≥дсутн≥сть ориг≥нальних авторських програм та ¤скравих особистостей серед ведучих та д≥-джењв, робить рад≥останц≥њ под≥бними одна на одну, ¤к краплини води.

Ќайпоширен≥шою формою використанн¤ еф≥ру на ус≥х рад≥останц≥¤х Ї, так зван≥, програми прив≥тань, коли до студ≥њ дзвон¤ть слухач≥, замовл¤ючи п≥сню. ¬ цей час м≥с≥¤ ведучого програми пол¤гаЇ у тому, аби запитати ≥мТ¤ абонента, зТ¤сувати, ¤кий в того настр≥й, кого в≥н в≥таЇ ≥, побажавши всього найкращого, оголосити музичний номер.

ƒек≥лька раз≥в на день на хвил¤х рад≥останц≥й - в≥кторини. —лухач≥ мають шанс продемонструвати свою об≥знан≥сть у сфер≥ к≥но, шоу-б≥знесу, спорту.

ўодо ≥нформац≥йних випуск≥в, то тривають вони до трьох хвилин ≥ м≥ст¤ть в соб≥ коротеньк≥ пов≥домленн¤ про под≥њ у ƒн≥пропетровську (дл¤ рад≥о Ућ≥ омпФ- у ƒн≥продзержинську), в ”крањн≥, св≥т≥. ” в≥дсотковому сп≥вв≥дношенн≥ це вигл¤даЇ так: близько 10% належить м≥сцевим новинам, приблизно ст≥льки ж Ц всеукрањнським, решта - м≥жнародним. ¬ ≥нформац≥йних дов≥дках найчаст≥ше використовують пов≥домленн¤ агентств ”Ќ≤јЌ, ≤нтерфакс-”крањна. Ќа рад≥останц≥њ УјльфаФ випуски новин регул¤рно доповнюютьс¤ ≥нформац≥Їю центру громадських звТ¤зк≥в ƒн≥пропетровського ”ћ¬—. ÷е дещо ур≥зноман≥тнюЇ новини.  р≥м того на хвил¤х рад≥о УјльфаФ з кв≥тн¤ 2001 року зТ¤вилась рел≥г≥озна програма У–усьФ, в ¤к≥й св¤щеники ”ѕ÷ ћосковського ѕатр≥архату розпов≥дають про ≥стор≥ю христи¤нства та православноњ церкви.

Ќа рад≥о Ућ≥хФ новини пол≥тики та спорту трич≥ на день подаютьс¤ украњнською мовою, що робить цю рад≥останц≥ю, умовно кажучи, найб≥льш украњномовною (близько 5% в≥д загального еф≥рного часу рад≥останц≥њ) серед ≥нших рег≥ональних рад≥останц≥й.

95% рекламних оголошень на рад≥останц≥¤х - рег≥ональноњ тематики. Ќа ус≥х рад≥останц≥¤х, нав≥ть тих, ¤к≥ ведуть своЇ мовленн¤ чи-то з  иЇва; чи-то з ћоскви, п≥д час рекламних блок≥в звучить рег≥ональна реклама. ѕод≥бн≥ Ув≥кнаФ на таких рад≥останц≥¤х робл¤тьс¤ дл¤ випуск≥в м≥сцевих новин та вище згадуваних програм прив≥тань.

∆одна з рег≥ональних рад≥останц≥й та б≥льш≥сть нерег≥ональних не мають анал≥тичних програм. «алишаютьс¤ нев≥домими дл¤ м≥сцевих FM≥вц≥в так≥ жанри ¤к ≥нтервТю, репортаж≥, ток-шоу на пол≥тичну або соц≥альну тематику.

“елекомпан≥њ ƒн≥пропетровська

ƒќƒ“–  (ƒн≥пропетровська обласна державна телерад≥окомпан≥¤) маЇ 26 годин еф≥рного часу на тиждень: чотири години у будн≥ (з 14.00 до 18.00 години) та по три години у вих≥дн≥ (з 6.00 до 9.00 години). ќбласне телебаченн¤ веде мовленн¤ на 7 метровому канал≥ у перервах роботи телеканалу У≤Ќ“≈–Ф. «а к≥льк≥стю програм власного виробництва (њх нараховуЇтьс¤ близько трьох дес¤тк≥в, що становить майже 88% в≥д загального еф≥рного часу) ƒќƒ“–  Ї безперечним л≥дером серед субТЇкт≥в м≥сцевого телепростору. ¬ласними зусилл¤ми журнал≥стський колектив виробл¤Ї р¤д програм.

≤нфорац≥йно-анал≥тичн≥: У¬с≥ новиниФ, У‘≥нансистФ, У«емельна реформа: запитанн¤ ≥ в≥дпов≥д≥Ф, Ујктуальне ≥нтервТюФ, У онтактФ, Фѕоговоримо про важливеФ, Ућысли вслухФ, У∆урнал≥стськ≥ зам≥ткиФ, У„ас п≥кФ, У“елефонуйте ќл≥Ф, У олесо обозрени¤Ф, У“очкаФ, Уѕульс рег≥онуФ;

культуролог≥чн≥: У¬≥д душ≥ ≥ серц¤Ф, Ући Ц украњнц≥Ф, УѕравославТ¤ ≥ миФ, Уярмарок п≥сн≥Ф;

правового захисту: УѕравоФ, У артельФ (захист прав споживача);

спортивн≥: У—портивна мозањкаФ, У—портивне ѕридн≥провТ¤Ф;

еколог≥чна програма УЋюдина ≥ природаФ;

медичн≥: Уƒоктор ≈нз≥мФ, У«устр≥ч≥ з доктором ќмельченком, ™втушенкомФ, Ућедичний центр √рац≥¤Ф;

≥гров≥ та розважальн≥: У ава з молокомФ, УƒомашнЇ лотоФ, У4 ’ 4Ф; У’об≥Ф, У омп? ютерна ман≥¤Ф;

молод≥жн≥ та дит¤ч≥ : Ућолодь сьогодн≥Ф, Ућузи ≥ д≥тиФ, У¬еселий дзвоникФ.

«начна частина програм виходить у пр¤мому еф≥р≥, ≥з застосуванн¤м ≥нтерактивного звТ¤зку, що безумовно, виокремлюЇ телекомпан≥ю серед ≥нших м≥сцевих телеканал≥в.

–≥зн≥ за назвами телепередач≥ мало чим в≥др≥зн¤ютьс¤ за зм≥стом. ÷е стосуЇтьс¤ ≥нформац≥йно-анал≥тичних програм Ујктуальне ≥нтервТюФ, У онтактФ, Фѕоговоримо про важливеФ, Ућысли вслухФ. „асто трапл¤Їтьс¤, що вони просто дублюють одна одну ≥ за спектром питань, що розгл¤даютьс¤, ≥ за колом людей, що запрошують до студ≥њ.

¬ипуски новин ƒќƒ“–  виход¤ть щоденно о 17.30 у пр¤мому еф≥р≥ з повторами у скороченому вар≥ант≥ наступного дн¤ о 14.05. ” пор≥вн¤нн≥ з ≥ншими телекомпан≥¤ми новини подаютьс¤ ≥з зап≥зненн¤м на одну добу, при цьому втрачаючи актуальн≥сть.

–ег≥ональна реклама становить близько 98% в≥д рекламного часу .

√л¤дацька аудитор≥¤ обласноњ телерад≥окомпан≥њ переважно люди старшого в≥ку, пенс≥онери, домогосподарки, ¤к≥ мають можлив≥сть дивитись телепрограми в будн≥ з 14.00 до 18.00.

11 телев≥з≥йний канал (У11 каналФ) Ц працюЇ в еф≥р≥ з 6 години ранку до глибокоњ ноч≥ (01.00, 02.00) кожного дн¤, маЇ близько 130 годин еф≥рного часу на тиждень. ќсновну частину еф≥рного часу, близько 85%, становить ретрансл¤ц≥¤ розважальних, науково-п≥знавальних програм, ток-шоу рос≥йських телекомпан≥й: У–“–Ф, У“¬÷Ф, каналу У ультураФ. ÷е так≥ програми ¤к Ућо¤ семь¤Ф, У„то хочет женщинаФ, У√орькоФ, УЌова¤ стара¤ квартираФ, Уƒворцовые тайныФ, Уƒвойной портретФ, ƒиалоги о рыбалкеФ, У—ценограммаФ, Уѕриглашает Ѕорис ЌоткинФ, УЌаобумФ, У— потолкаФ, УЅлеф-клубФ, Ујнтимони¤Ф, Уƒетектив-шоуФ, У«агадки историиФ та ≥нш≥.

„астка украњнськоњ мови в≥д загального еф≥рного часу на телеканал≥ не перевищуЇ 1%.

¬ актив≥ журнал≥ст≥в 11 каналу лише дес¤ток передач власного виробництва, що становить близько 15% в≥д еф≥рного часу.

нформац≥йн≥ передач≥: У ЌовиниФ, У‘актФ, УЌовини економ≥киФ, УЌовий деньФ, У—портивний огл¤дФ;

п≥знавальн≥ :УѕроспектФ, Уѕросто собакаФ;

дит¤ча передача У¬местеФ;

медична передача У–ецептФ;

блок рекламних оголошень У–ад≥о + “ЅФ.

Ќовини 11 каналу виход¤ть в еф≥р о 19.00 з повтором о 21.00, 23.00, та наступного дн¤ у програм≥ УЌовий деньФ. ” новинах превалюють м≥сцев≥ новини (близько 90% часу), ¤к≥ доповнюютьс¤ коротенькою доб≥ркою всеукрањнських та м≥жнародних пов≥домлень. –одзинкою новин Ї актуальн≥ репортаж≥ на соц≥альну тематику та оперативн≥ пов≥домленн¤ крим≥нальноњ хрон≥ки. (у таких сюжетах канал змагаЇтьс¤ з новинами ѕриват-“Ѕ). ¬ ≥нформац≥йних випусках репортери 11 каналу не обминають увагою питанн¤ сусп≥льного житт¤, комунальних негаразд≥в, д≥¤льност≥ та безд≥¤льност≥ комунальних служб, ≥нформують про р≥зноман≥тн≥ конфл≥ктн≥ ситуац≥њ. ќкрем≥ проблемн≥ сюжети, ¤к≥ потребують детального розгл¤ду, стають основою дл¤ програми У‘актФ.

ƒержавною мовою на 11 канал≥ щоденно, о 16.50 виход¤ть в еф≥р пТ¤тихвилинн≥ випуски м≥жнародних новин та один раз на тиждень п≥дсумковий випуск УЌовин економ≥киФ, що триваЇ 25 хвилин. « понед≥лка по четвер УЌовини економ≥киФ виход¤ть рос≥йською мовою, у пТ¤тницю та суботу Ц украњнською.

–ег≥ональна реклама на 11 канал≥ с¤гаЇ 95%.

“елев≥з≥йна —лужба ƒн≥пропетровська (“—ƒ) 34 канал зд≥йснюЇ мовленн¤ на 34 дециметровому телеканал≥ з 06.30 до 01.00 в будн≥ та з 08.00 до 01.00 у вих≥дн≥. “елекомпан≥¤ маЇ близько 130 годин еф≥рного часу на тиждень. ќсновну частину еф≥рного часу, б≥льше 90%, телеканал зд≥йснюЇ ретрансл¤ц≥ю розважальних, ≥нформац≥йних, п≥знавальних, культурних програм рос≥йських телекомпан≥й: “¬-6 ћосква, ј—“. ÷е так≥ програми ¤к УѕервооткрывателиФ, УЅез рецептаФ, Уƒом, где собираютс¤ друзь¤Ф, Уярмарка песниФ, Уя самаФ, У„астна¤ жизнь известных людейФ, УЌаши любимые животныеФ, У¬ы Ц очевидецФ, Фѕо-домашнемуФ, У¬се в садФ, У—етьФ, У атастрофы неделиФ, У∆изнь в словеФ, УЅлага¤ весть с –.–еннеромФ тощо.

¬ актив≥ журнал≥ст≥в 34 каналу дек≥лька програм власного виробництва.

≤нформац≥йн≥: УЅл≥цфактФ, У”тро на 34 каналеФ, Ф онтактФ, Уƒоброе утроФ, У— места проишествийФ, Ујвтор - ≥нформФ (30 хвилинна ≥нформац≥йна програма з м.ƒн≥продзержинська);

культуролог≥чн≥: Ућузична р≥в? ЇраФ, УƒжерельцеФ, У” нас св¤тоФ;

медичн≥ :У¬стречи с доктором ќмельченкоФ;

рекламн≥: УЌовое от студии ЁдемФ, У“еле ЌикаФ, УјвтостильФ, Ујктуальний репортажФ;

спортивн≥: У5 минут спортаФ

Ќовини на 34 канал≥ виход¤ть в будн≥ о 18.45 та о 22.00 прот¤гом 15 хвилин в програм≥ УЅл≥цфактФ та о 08.20 наступного дн¤ в програм≥ Ф, У”тро на 34 каналеФ.

ўопонед≥лка з 17.00 до 17.15 на 34 канал≥ виходить програма Уѕрес Ц служба обласноњ ради ≥нформуЇФ, а щов≥вторка з 18.20 до 18.45 в еф≥р≥ програма Уѕрес Ц служба обласноњ адм≥н≥страц≥њ ≥нформуЇФ.

Ѕудучи членом асоц≥ац≥њ мун≥ципальних телеканал≥в (јћ“), “елев≥з≥йна —лужба ƒн≥пропетровська (“—ƒ) 34 канал, ретранслюЇ р¤д програм ц≥Їњ асоц≥ац≥њ, зокрема: ≥нформац≥йно-публ≥цистичну програму У“ижденьФ, УЌаложникиФ (’арк≥в).

ѕрограми власного виробництва “—ƒ (34 канал) становл¤ть менше 10% в≥д загального часу мовленн¤. „астка державноњ мови на телеканал≥ не перевищуЇ 1%.

“елекомпан≥¤ Уѕриват Ц “ЅФ зд≥йснюЇ своЇ мовленн¤ на 9 метровому канал≥, ретранслюючи передач≥ УЌового каналуФ. ” Ув≥кнахФ УЌового каналуФ близько години щодн¤ телекомпан≥¤ Уѕриват Ц “ЅФ пропонуЇ гл¤дачам власний продукт.

≤нформац≥йн≥ передач≥: УЌовиниФ, У¬ызовФ, У—портФ;

п≥знавальн≥: новини Їврейського культурного житт¤: Ујлеф Ц у наш часФ;

рекламний блок: У„исто зарисовкиФ, У—учасний д≥мФ, У ухн≥ кампан≥њ яв≥рФ.

¬ УЌовинахФ переважають сюжети м≥сцевоњ тематики (еф≥р о 18,30, 22.00, 7.45 наступного дн¤). “ака ж ситуац≥¤ ≥з рекламою.

–езультатом сп≥впрац≥ телекомпан≥њ Уѕриват Ц “ЅФ та ÷ентру громадських зв? ¤зк≥в ”ћ¬— ”крањни в ƒн≥пропетровськ≥й област≥ стала програма крим≥нальноњ хрон≥ки - У¬ызовФ.

”крањнська мова на телекомпан≥њ Уѕриват-“ЅФ в≥дсутн¤.

“елекомпан≥¤ У¬≥део-ƒн≥проФ веде виключно рекламну д≥¤льн≥сть. « понед≥лка по пТ¤тницю з 13.00 до 14.00 вона зд≥йснюЇ мовленн¤ на 7-метровому канал≥. ѕрот¤гом цього часу на телеекран≥ рекламн≥ оголошенн¤, в≥део-ролики, передач≥ на замовленн¤, музичн≥ в≥деокл≥пи, художн≥ телесер≥али. ќдин раз на тиждень транслюЇтьс¤ богослуж≥нн¤ харизматичноњ христи¤нськоњ церкви Уќгонь пробуждени¤Ф.

ћова еф≥ру Ц рос≥йська.

 аталог Ќа главную



Hosted by uCoz